⇽ ZPÁTKY NA VŠECHNY PROJEKTY

Jak jsme HoppyGo pomáhali rok co rok růst

Carsharing HoppyGo

Lead generation & user acquisition

CÍLOVÉ PLATFORMY

Web i mobilní aplikace

Meta, Google, Seznam, Apple

Za 6 let spolupráce s HoppyGo jsme se od úplných startupových začátků dostali přes turbulentní Covid až k hranici výdělku 30 mil. Kč pro majitele aut v aplikaci. Pojďte s námi projet naším příběhem.

Don’t worry, be hoppy

HoppyGo je peer-to-peer carsharingová platforma. Majitelé na ni nabízí svá auta dalším řidičům. Auto, které by jinak stálo, tak vydělává svému majiteli, a někdo, nemá vlastní auto, si ho může půjčit, jen když potřebuje. Win-win.

Projektu HoppyGo jsme hned po jeho vzniku v roce 2017 pomáhali otestovat jeho potenciál. Po úspěšném etablování na trhu se naše spolupráce prohlubovala. A když na konci roku 2018 HoppyGo hlásilo 1 500 registrovaných aut všech kategorií, součástí jeho úspěchu byly i naše kampaně.

Je to právě různorodost nabídky (od hatchbacků přes sedany, kombíky, obytné vany až po sportovní kupé), co službu od začátku odlišuje od ostatních carsharingů a autopůjčoven.






Výzva: Na web i do aplikace, drivery i ownery

Ani ne překážkou, jako výzvou, bylo to, že HoppyGo potřebovalo přivádět dvě cílové skupiny – drivery (zájemce o půjčení) a ownery (majitele aut, které by mohli nabídnout k půjčování) – na dvě platformy – na web a do aplikace. V praxi to pak vypadalo tak, že jsme pro každou cílovou skupinu a dané dva cíle testovali různé kreativy a message. Takže hodně variant u každé kampaně.

Součástí naší práce je chytrá segmentace cílových skupin a neustálá optimalizace. Zpočátku vždy testujeme různé cesty, agilně se učíme a za běhu vypínáme slepé uličky a naopak ještě víc challengujeme směry, které nám i klientovi dávají smysl.

V roce 2020 jsme navzdory pandemii HoppyGo pomáhali se vstupem na slovenský a polský trh, s čímž samozřejmě souvisela i neustálá práce na optimalizaci kampaní na Googlu, YouTube, Skliku a sociálních sítích.

V každé kampani jsme vždy proti sobě testovali různé formáty videa, statiky i carousely. Jak už několikrát zaznělo, součástí naší práce je chytrá segmentace cílových skupin a neustálá optimalizace. Zpočátku vždy testujeme různé cesty, agilně se učíme a za běhu vypínáme slepé uličky a naopak ještě víc challengujeme směry, které nám i klientovi dávají smysl.

 

„HoppyGo stále roste, a to i díky kampaním od Digital Ant. S jejich PPC týmem jsme v kontaktu na týdenní bázi, kampaně neustále optimalizujeme a věřím, že i díky tomu se nám povedlo snížit náklady na získání aktivního uživatele na téměř polovinu a léto 2020 pro nás bylo rekordní. Dlouhodobě spolu pracujeme i na expanzi do dalších měst v Česku a na zahraniční trhy.“

— Matej Lupták, CMO HoppyGo —

„Počet rezervací, počet nově registrovaných uživatelů a počet dnů pronájmu byly v roce 2020 o 81 procent vyšší než rok předtím“ potvrdila tisková zpráva v roce 2021.

„Tržby v červenci až říjnu 2022 zase vzrostly oproti stejnému období v loňském roce o 25 % a dosáhly nového rekordu,“ hlásala pro změnu tisková zpráva z konce roku 2022.

Během roku 2023 se počet uživatelů navýšil na 190 000 a jejich výdělek v aplikaci se pohyboval na hranici 30 milionů korun.

A my celou tu dobu hledali další a další způsoby, jak otáčky user generation vytočit ještě výš.




Bez měření jsou PPCčkaři bohužel slepí jako patrona, tak velké díky za každého klienta, který tomu dokáže přizpůsobit vývoj aplikace nebo webu a umožní nám lépe vidět do produktu a chování zákazníků.

Na co vzpomíná vedoucí PPC týmu Lucka?

„Ne vždy jsme ale měli na růžích ustláno… Zajímavá byla třeba výzva s Google Ads, které byly naším nejvýkonnějším zdrojem. Jenže my chtěli výsledky ještě více nakopnout, a tak jsme kompletně překopali strukturu kampaní. (Dovedete si představit tu nervozitu, když šlo o náš nejlepší zdroj leadů?)

Teze byla, že jsou kampaně a sestavy příliš strukturované a s novinkami platformy v podobě chytrých strategií a nového fungování algoritmu zkrátka nešly dohromady. Z nižších desítek kampaní jsme se dostali v rámci vyhledávací kampaně pouze na jednu!

Nebyla to samozřejmě jediná změna, více jsme seskupili sestavy a klíčová slova, kterým jsme dali volnou shodu, nastavili jsme chytrou strategii a nechali makat algoritmus. Risk se vyplatil a my jsme v meziročním srovnání dosahovali výrazně lepších výsledků.

Další výzva na nás čekala v podobě měření všech důležitých akcí v aplikaci, která se postupně dostávala do popředí před webem. Na začátku jsme totiž měřili pouze základní akce (např. stažení aplikace), ale my jsme toho potřebovali vidět více.

Pouze v aplikaci jste totiž mohli provést to nejdůležitější – výpůjčku auta. Pro lepší optimalizaci kampaní jsme tedy potřebovali měřit všechny důležité akce od výpůjčky přes tržby a délku výpůjčky až po typ auta, abychom viděli komplexní čísla a jaký na ně mají vliv naše kampaně.. Pro nás priorita číslo jedna, u klienta, kde se řeší spousta dalších věcí, je to priorita číslo 158… Ale postupným budováním vztahu s klientem a otevřenou komunikací se nám podařilo lépe a lépe měřit v aplikaci, a díky tomu dále reagovat na úpravu kampaní.

Bez měření jsou PPCčkaři bohužel slepí jako patrona, tak velké díky za každého klienta, který tomu dokáže přizpůsobit vývoj aplikace nebo webu a umožní nám lépe vidět do produktu a chování zákazníků.“

– Lucie, PPC Teamlead 

Chcete také partnera, který se vám postará o růst aplikace a bude i v rámci dlouhodobé spolupráce stále přicházet s řešeními, jak leady navyšovat a zkvalitňovat?

[unex_ce_button id="content_2mvq9tr18,column_content_ibz4hrcdv" button_text_color="#2a2a2a" button_font="semibold" button_font_size="13px" button_width="auto" button_alignment="center" button_text_spacing="2px" button_bg_color="#ffffff" button_padding="10px 40px 10px 40px" button_border_width="2px" button_border_color="#ffffff" button_border_radius="50px" button_text_hover_color="#ffffff" button_text_spacing_hover="2px" button_bg_hover_color="#2a2a2a" button_border_hover_color="#2a2a2a" button_link="https://www.digital-ant.cz/kontakt/" button_link_type="url" button_link_target="_blank" has_container="" in_column="1"]OZVĚTE SE NÁM[/ce_button]