⇽ ZPÁTKY NA VŠECHNY PROJEKTY
Jak jsme HoppyGo pomáhali rok co rok růst
KLIENT
Carsharing HoppyGo
EXPERTÍZA
Lead generation & user acquisition
CÍLOVÉ PLATFORMY
Web i mobilní aplikace
KANÁLY
Meta, Google, Seznam, Apple
SPOLUPRÁCE
2017–2023
Za 6 let spolupráce s HoppyGo jsme se od úplných startupových začátků dostali přes turbulentní Covid až k hranici výdělku 30 mil. Kč pro majitele aut v aplikaci. Pojďte s námi projet naším příběhem.
Don’t worry, be hoppy
HoppyGo je peer-to-peer carsharingová platforma. Majitelé na ni nabízí svá auta dalším řidičům. Auto, které by jinak stálo, tak vydělává svému majiteli, a někdo, nemá vlastní auto, si ho může půjčit, jen když potřebuje. Win-win.








Projektu HoppyGo jsme hned po jeho vzniku v roce 2017 pomáhali otestovat jeho potenciál. Po úspěšném etablování na trhu se naše spolupráce prohlubovala. A když na konci roku 2018 HoppyGo hlásilo 1 500 registrovaných aut všech kategorií, součástí jeho úspěchu byly i naše kampaně.


Je to právě různorodost nabídky (od hatchbacků přes sedany, kombíky, obytné vany až po sportovní kupé), co službu od začátku odlišuje od ostatních carsharingů a autopůjčoven.
Výzva: Na web i do aplikace, drivery i ownery
Ani ne překážkou, jako výzvou, bylo to, že HoppyGo potřebovalo přivádět dvě cílové skupiny – drivery (zájemce o půjčení) a ownery (majitele aut, které by mohli nabídnout k půjčování) – na dvě platformy – na web a do aplikace. V praxi to pak vypadalo tak, že jsme pro každou cílovou skupinu a dané dva cíle testovali různé kreativy a message. Takže hodně variant u každé kampaně.
Součástí naší práce je chytrá segmentace cílových skupin a neustálá optimalizace. Zpočátku vždy testujeme různé cesty, agilně se učíme a za běhu vypínáme slepé uličky a naopak ještě víc challengujeme směry, které nám i klientovi dávají smysl.
V roce 2020 jsme navzdory pandemii HoppyGo pomáhali se vstupem na slovenský a polský trh, s čímž samozřejmě souvisela i neustálá práce na optimalizaci kampaní na Googlu, YouTube, Skliku a sociálních sítích.
V každé kampani jsme vždy proti sobě testovali různé formáty videa, statiky i carousely. Jak už několikrát zaznělo, součástí naší práce je chytrá segmentace cílových skupin a neustálá optimalizace. Zpočátku vždy testujeme různé cesty, agilně se učíme a za běhu vypínáme slepé uličky a naopak ještě víc challengujeme směry, které nám i klientovi dávají smysl.
„HoppyGo stále roste, a to i díky kampaním od Digital Ant. S jejich PPC týmem jsme v kontaktu na týdenní bázi, kampaně neustále optimalizujeme a věřím, že i díky tomu se nám povedlo snížit náklady na získání aktivního uživatele na téměř polovinu a léto 2020 pro nás bylo rekordní. Dlouhodobě spolu pracujeme i na expanzi do dalších měst v Česku a na zahraniční trhy.“
— Matej Lupták, CMO HoppyGo —
.
„Počet rezervací, počet nově registrovaných uživatelů a počet dnů pronájmu byly v roce 2020 o 81 procent vyšší než rok předtím“ potvrdila tisková zpráva v roce 2021.
„Tržby v červenci až říjnu 2022 zase vzrostly oproti stejnému období v loňském roce o 25 % a dosáhly nového rekordu,“ hlásala pro změnu tisková zpráva z konce roku 2022.
Během roku 2023 se počet uživatelů navýšil na 190 000 a jejich výdělek v aplikaci se pohyboval na hranici 30 milionů korun.
A my celou tu dobu hledali další a další způsoby, jak otáčky user generation vytočit ještě výš.
.


Bez měření jsou PPCčkaři bohužel slepí jako patrona, tak velké díky za každého klienta, který tomu dokáže přizpůsobit vývoj aplikace nebo webu a umožní nám lépe vidět do produktu a chování zákazníků.
Na co vzpomíná vedoucí PPC týmu Lucka?
„Ne vždy jsme ale měli na růžích ustláno… Zajímavá byla třeba výzva s Google Ads, které byly naším nejvýkonnějším zdrojem. Jenže my chtěli výsledky ještě více nakopnout, a tak jsme kompletně překopali strukturu kampaní. (Dovedete si představit tu nervozitu, když šlo o náš nejlepší zdroj leadů?)
Teze byla, že jsou kampaně a sestavy příliš strukturované a s novinkami platformy v podobě chytrých strategií a nového fungování algoritmu zkrátka nešly dohromady. Z nižších desítek kampaní jsme se dostali v rámci vyhledávací kampaně pouze na jednu!
Nebyla to samozřejmě jediná změna, více jsme seskupili sestavy a klíčová slova, kterým jsme dali volnou shodu, nastavili jsme chytrou strategii a nechali makat algoritmus. Risk se vyplatil a my jsme v meziročním srovnání dosahovali výrazně lepších výsledků.
Další výzva na nás čekala v podobě měření všech důležitých akcí v aplikaci, která se postupně dostávala do popředí před webem. Na začátku jsme totiž měřili pouze základní akce (např. stažení aplikace), ale my jsme toho potřebovali vidět více.
Pouze v aplikaci jste totiž mohli provést to nejdůležitější – výpůjčku auta. Pro lepší optimalizaci kampaní jsme tedy potřebovali měřit všechny důležité akce od výpůjčky přes tržby a délku výpůjčky až po typ auta, abychom viděli komplexní čísla a jaký na ně mají vliv naše kampaně.. Pro nás priorita číslo jedna, u klienta, kde se řeší spousta dalších věcí, je to priorita číslo 158… Ale postupným budováním vztahu s klientem a otevřenou komunikací se nám podařilo lépe a lépe měřit v aplikaci, a díky tomu dále reagovat na úpravu kampaní.
Bez měření jsou PPCčkaři bohužel slepí jako patrona, tak velké díky za každého klienta, který tomu dokáže přizpůsobit vývoj aplikace nebo webu a umožní nám lépe vidět do produktu a chování zákazníků.“
– Lucie, PPC Teamlead


Chcete také partnera, který se vám postará o růst aplikace a bude i v rámci dlouhodobé spolupráce stále přicházet s řešeními, jak leady navyšovat a zkvalitňovat?